تعمیر موتورهای صنعتی ( Repair of industrial engines )

موتورهای صنعتی نسبت به موتورهای معمولی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که در صورت عدم مراقبت مناسب می تواند منجر به ساییدگی و پارگی بیشتر آنها شود و طول عمر آنها را کاهش دهد. تعمیر و نگهداری موتور صنعتی در سیستم های برق دره کالیفرنیا تعمیر و نگهداری منظم موتور برای اطمینان از عملکرد مداوم بسیار مهم است. استفاده از نکات زیر می تواند به بهترین عملکرد موتور شما کمک کند.
بسیاری از انواع مختلف کسب و کار به موتورهای تجاری و صنعتی برای ادامه فعالیت ها و به حداکثر رساندن بهره وری متکی هستند. خواه در نفت و گاز، دریایی، تولید یا فرآوری کار می کنید، داشتن یک منبع قابل اعتماد برای سرویس و تعمیر موتورهای تجاری بسیار مهم است.

تعویض منظم روغن را دریافت کنید

روغن تازه چیزی است که قسمت های مختلف موتور شما را تمیز، خنک و روغن کاری نگه می دارد. با این حال، روغن می‌تواند با گذشت زمان شروع به تخریب کند و باعث می‌شود روغن قدیمی‌تر از روغن جدید کمتر موثر باشد. تعویض روغن باید در فواصل منظم انجام شود تا عملکرد روغن به حداکثر برسد.

فیلتر را فراموش نکنید

فیلتر شما به موتور شما اجازه تنفس می دهد زیرا کثیفی، گرد و غبار و سایر زباله ها را به دام می اندازد تا از آسیب دیدن قطعات داخلی موتور شما جلوگیری کند. با این حال، اگر فیلتر شما به طور مرتب تعویض نشود، ممکن است مسدود شود و در کار خود کارایی کمتری داشته باشد. حتی قرار دادن موتور در معرض ذرات ریز مانند خاک یا شن می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود، بنابراین مهم است که فیلتر خود را هر بار که تعویض روغن انجام می‌دهید، تعویض یا بازرسی کنید.

خنک کننده را بررسی کنید

اگر موتور صنعتی شما بیش از حد داغ شود، می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. ساده ترین راه برای محافظت از موتور این است که مطمئن شوید که مایع خنک کننده کافی در آن در گردش است. مایع خنک کننده خود را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که هرگز از سطح توصیه شده پایین نمی آید. اگر مایع خنک‌کننده کافی دارید اما هنوز متوجه شدید که موتور شما داغ است یا بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است مشکل دیگری در سیستم خنک‌کننده شما وجود داشته باشد، بنابراین باید آن را توسط یک متخصص تعمیرکار بررسی کنید. مایع خنک‌کننده نیز می‌تواند با گذشت زمان، حتی بدون استفاده، خراب شود. نمونه برداری از مایع خنک کننده یک راه عالی برای اطمینان از کیفیت مایع خنک کننده کافی است.

سطح سوخت را حفظ کنید

اگر موتور گازی یا دیزلی دارید، مهم است که سطح سوخت را بالاتر از محدوده خالی نگه دارید. مقداری از آب و رسوب تولید شده توسط بنزین و گازوئیل در ته مخزن شما ته نشین می شود که می تواند منجر به تجمع مقدار زیادی از آن در طول زمان شود. اگر دائماً موتور خود را خاموش می کنید تا خالی شود، سوخت آلوده به تمام زباله های اضافی که در آنجا جمع شده است را می کشید. این به این معنی است که رسوب بیشتری باید از طریق آن فیلتر شود، که ممکن است فیلتر شما را سریعتر مسدود کند و باعث شود که ذرات وارد موتور شما شده و به قطعات آسیب برسانند. یک قانون خوب این است که حداقل نیم باک سوخت را به طور مداوم حفظ کنید.

تسمه های خود را بررسی کنید

تسمه های لاستیکی موتور شما وظیفه اجرای اجزای مختلف مانند فن و دینام را بر عهده دارند. کمربندها بسیار بادوام هستند و معمولاً برای مدت طولانی دوام می آورند، اما ممکن است پس از استفاده زیاد شروع به فرسودگی و ترک خوردن کنند. اگر یکی از آنها در حین کار کردن موتور شما خراب شود، می تواند آسیب داخلی بزرگی به همراه داشته باشد. باید به طور مرتب کمربندها را چک کنید تا پارگی یا ترک خوردگی پیدا شود. همچنین، برای هر گونه جیغی که ممکن است از کمربند شما می آید، گوش کنید. جیغ زدن اغلب نشان می دهد که تسمه فرسوده شده است و قبل از اینکه فرصتی برای شکستن داشته باشد باید تعویض شود.

بازرسی برای نشتی

نشتی می تواند مشکلات زیادی برای موتور شما ایجاد کند. هر بار که تعمیر و نگهداری می کنید، باید نشت شیلنگ سوخت، نشت روغن و نشت مایع خنک کننده را بررسی کنید. نشتی می تواند باعث شود موتور شما برای عملکرد سخت تر کار کند و احتمال خرابی آن را افزایش دهد. همچنین باید هر گونه اتصالات شل یا آسیب دیده و سایر اتصالات را بررسی کنید زیرا این موارد می توانند بر عملکرد موتور شما تأثیر منفی بگذارند.

موتور را به طور منظم روشن کنید

اگر موتور شما بار ثابتی دریافت نکند، ممکن است هنگام روشن شدن با مشکل مواجه شود و تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید، از آن مطلع نخواهید شد. با کارکردن موتور به مدت نیم ساعت حداقل هر 30 روز تحت بار، می توانید مطمئن شوید که مطابق انتظار کار خواهد کرد. این به شما این امکان را می دهد که عملکرد آن را ارزیابی کنید و هر گونه نیاز تعمیر را زودتر برطرف کنید.

قرارهای خدماتی را نادیده نگیرید

ممکن است به نظر کار مهمی نباشد که هر از چند گاهی از یک قرار ملاقات صرف نظر کنید، اما در واقع می تواند برای سلامت موتور شما مضر باشد. از این گذشته، بدون بررسی های تعمیر و نگهداری، ممکن است تا زمانی که این مشکل باعث ایجاد یک نقص جدی نشود، متوجه مشکلی در موتور خود نشوید. یک تکنسین ماهر قادر خواهد بود کارهای تعمیر و نگهداری را انجام دهد و همچنین هر گونه مشکلی را در موتور شما در مراحل اولیه شناسایی کند تا بتوانید از مشکلات عمده ای که اغلب در نتیجه تعمیر و نگهداری ضعیف رخ می دهد جلوگیری کنید.

مزایای تعمیر و نگهداری موتورهای صنعتی

بدون تعمیر و نگهداری مناسب، فرسودگی و پارگی باعث از بین رفتن قطعات و اجزای موتور شما می شود. مجبور خواهد شد برای ارائه نیروی مورد نیاز خود سخت تر کار کند. در نهایت، این منجر به خرابی می شود، که اگر به طور کلی نیاز به تعویض آن نداشته باشید، ممکن است هزینه زیادی برای تعمیر آن هزینه شود. اطمینان از اینکه موتور شما مراقبت لازم را دارد، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت، از جمله:

قابلیت اطمینان.
با دانستن اینکه موتور شما در مواقع نیاز کار می کند، می توانید خیالتان راحت باشد.

محافظت از خط نهایی شما
لازم نیست نگران از دست دادن تولید باشید که می تواند در نتیجه خرابی موتور باشد.

هزینه تعمیر ارزان تر
موتوری که به خوبی نگهداری شده باشد، احتمال کمتری دارد که بعداً به تعمیرات اساسی نیاز داشته باشد، زیرا می‌توانید مشکلات کوچک‌تری را پیدا کنید و قبل از اینکه فرصت پیشرفت داشته باشند، آنها را برطرف کنید.

عمر طولانی موتور.
تعمیر و نگهداری منظم تاثیر ساییدگی و پارگی روی موتور شما را به حداقل می‌رساند تا دوام بیشتری داشته باشد.

بهبود بهره وری سوخت.
تعمیر و نگهداری به موتور شما اجازه می دهد تا نرم تر کار کند و سوخت را به طور موثرتری مصرف کند و هزینه کلی سوخت شما را کاهش دهد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای.
موتوری که به خوبی نگهداری شود، آلاینده های کمتری نسبت به موتوری که به خوبی نگهداری نمی شود، وارد محیط زیست می کند.

هر چند وقت یکبار باید تعمیر و نگهداری را انجام دهید؟

موتورهای امروزی می توانند بین فواصل تعمیر و نگهداری بسیار طولانی تر کار کنند، اما این بدان معنا نیست که باید منتظر بمانید تا موتور شما شروع به نشان دادن علائم فرسودگی کند. به طور کلی، شما می خواهید موتور خود را حداقل هر سه ماه یکبار نگهداری کنید. با این حال، بسته به مدل موتور، تعداد دفعات استفاده از آن، کاربرد و سایر شرایط ممکن است بیشتر یا کمتر اتفاق بیفتد.

توجه:

موتورهای صنعتی نسبت به موتورهای معمولی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که در صورت عدم مراقبت مناسب می تواند منجر به ساییدگی و پارگی بیشتر آنها شود و طول عمر کلی آنها را کاهش دهد. تعمیر و نگهداری منظم موتور برای اطمینان از عملکرد مداوم بسیار مهم است. استفاده از نکات زیر می تواند به بهترین عملکرد موتور شما کمک کند.

چه نوع تعمیرات یا تعمیرات اساسی روی موتورهای دیزلی انجام می شود؟

به طور خلاصه، ما یک ایده جهانی از متداول ترین تعمیرات قطعات موتور که معمولاً در تاسیسات خود انجام می دهیم به شما ارائه می دهیم.

بازسازی سرسیلندرها:

نوسازی سوپاپ ها، صندلی ها، راهنماهای سوپاپ، آستین ها (بسته به مدل سرسیلندر)، حلقه های O، ماشینکاری و/یا تعمیر هسته سرسیلندر (در صورت لزوم)، ماشینکاری سرسیلندر. چهره ها، مونتاژ کامل و تست نهایی هیدرولیک.

بازسازی میله های اتصال:

بررسی موازی بودن بدنه شاتون. اگر تلورانس های استاندارد را انجام دهد، بوش انتهایی کوچک و ناودانی ها یا پیچ ها را تجدید می کنیم.

تایید استارت:

به لطف کارگاه تخصصی برق RS Motor که تجهیزات خاصی برای بررسی سالم بودن یا نبودن استارت ها وجود دارد، RS Motor می تواند استارت های برقی یا فشرده شده با هوا را تعمیر کند.

تمیز کردن التراسونیک اینترکولرها:

برچیدن کولر شارژی، تمیز کردن اولتراسونیک با استفاده از دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک، تمیز کردن مکانیکی بدنه و روکش های اینترکولر، تجدید واشر آب بندی، مونتاژ و تست نهایی هیدرولیک.

بررسی ابعاد میل لنگ:

موتور RS دارای ابزار و تجهیزات ویژه ای است که امکان بررسی ابعاد میل لنگ را فراهم می کند.

بازسازی کولر روغن:

جداسازی قطعات، نوسازی عناصر آب بندی، مونتاژ نهایی و تست هیدرولیک.
نوسازی پمپ‌های سوخت، پمپ‌های روغن و/یا پمپ‌های آب: تمام اورینگ‌ها، واشرها، واشرهای ضد آب، پینیون‌ها (در صورت امکان)، بوش‌ها و غیره را تجدید کنید.

ماشینکاری یا تعمیر بلوک موتور:

زمانی که نیاز به انجام کارهایی مانند ماشینکاری قسمتهای بالایی و یا پایینی بلوک موتور باشد.

قطعات اصلی موتور را تجدید کنید:

یاتاقان‌های اصلی، پیستون‌ها، یاتاقان‌های شاتون، مجموعه‌های واشر سر سیلندر، آستر سیلندر، یاتاقان‌های محوری، بوشینگ میل بادامک…

سایر قطعات یدکی موتور را تجدید کنید:

واشر، پیچ، پیچ، مهره، اورینگ، فنر لاستیکی، نازل، انژکتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر سوخت…

تعمیر و نگهداری در موتورهای دیزلی

انواع زیادی تعمیر و نگهداری وجود دارد که می توان بر روی موتورهای دیزل دریایی یا موتورهای دیزل صنعتی انجام داد. بنابراین،در موارد زیر متخصص است:

تعمیرات اصلاحی:

این نوع تعمیر و نگهداری باید در صورت توقف برنامه ریزی نشده موتور به دلایل مختلف (تشنج، دمای بالا، فشار بالا، خرابی های الکترونیکی و …) در اسرع وقت انجام شود. کارها با نیازهای موتور در آن زمان تطبیق داده شده است.

تعمیرات پیشگیرانه:

نوع تعمیراتی که با در نظر گرفتن ساعات کار موتور انجام می شود. این فاصله از یک سازنده موتور به تولید کننده دیگر متفاوت است. نام‌های معمول عبارتند از: تعمیرات پیشگیرانه جزئی و نگهداری پیشگیرانه عمده (همچنین به عنوان تعمیرات اساسی موتور شناخته می‌شود). کلیه وظایفی که در این نوع تعمیر و نگهداری موتورها باید انجام شود در برنامه تعمیر و نگهداری سازنده ذکر شده است.
در این مناسبت ما نشان می‌دهیم که چگونه  یک موتور دیزل صنعتی را تعمیر می‌شود. که حدود 1.7 مگاوات تا 1.8 مگاوات توان الکتریکی تولید می‌کند.

یک کار مهم بررسی ابعاد میل لنگ است. اگر در محدوده تحمل باشد، شروع به تجدید یاتاقان های اصلی می کنیم، همچنین میله های اتصال را در موتور RS و غیره بازسازی می کنیم.

در بعضی مواقع کارهای اضافی مانند ماشینکاری قسمت پایین و قسمت بالایی بلوک موتور انجام می دهیم. همین اتفاق می افتد اگر هسته یا وجه سرسیلندرها وضعیت خوبی نداشته باشند. جدا از نوسازی سوپاپ ها، نشیمنگاه ها، راهنماهای سوپاپ، فنرها… گاهی ممکن است هسته سرسیلندر آسیب ببیند. برای حل آن، RS Motor آنها را (در صورت امکان) ماشین می کند تا بتوانند دوباره از آنها استفاده کنند.

قطعات دیگری که باید آن ها را بازسازی و بررسی کنیم عبارتند از: اینترکولرها (کولرهای هوای شارژ)، کولرهای روغن، پمپ ها… هنگامی که این عناصر بازسازی می شوند، برای بررسی عدم وجود نشتی به آزمایش هیدرولیک نهایی ارائه می شوند.

هنگامی که تمام کارها به پایان رسید، موتور RS موتور را دوباره مونتاژ می کند تا دوباره آن را به نیروگاه یا کشتی ارسال کند.

به طور خلاصه، یک سرویس فنی کارآمد که به کیفیت بالای قطعات یدکی مرتبط است، به موتور اجازه می دهد تا به طور منظم تر کار کند.

این نوع موتورها در اتاق‌های پشتی انبارها قرار می‌گیرند و پمپ‌های مختلف و سیستم‌های حرکت محصول را تغذیه می‌کنند. امروزه موتورهای صنعتی را می توان در محفظه ژنراتورها برای بیمارستان ها، مراکز داده کامپیوتری و حتی کلیساها یافت. موتورهای صنعتی طبیعتاً ثابت نیستند، بسیاری از کاربردهای موتورهای صنعتی شامل مواردی مانند لیفتراک، رفتگر خیابانی، جرثقیل، تجهیزات ساختمانی، پردازش الوار، بالابر قایق های بزرگ و غیره است. سرسیلندر موتورهای صنعتی درست مثل سرسیلندر ماشین یا کامیون می شکند و در صورت شکستن نیاز به تعمیر سرسیلندر موتور صنعتی دارید.

اکثر موتورهای صنعتی، اگر نه همه، دیزلی هستند، هرچند کاربردهای کوچکی وجود دارد که در آن از موتورهای بنزینی کوچک استفاده می شود. موتورهای دیزلی در دو نوع دو زمانه و چهار زمانه تولید می شوند.

آنالیز الکترونیکی موتور

سیستم EPM-XC یک ابزار کامپیوتری برای ارزیابی عملکرد احتراق قابل اعتماد و دقیق در موتورهای دیزلی و گازی دو و چهار زمانه است. در حالت روشن یا آفلاین اطلاعات فشار سیلندر را ارزیابی می کند که متغیر اساسی است که وضعیت عملکرد موتور احتراقی را تعیین می کند. داده های فشار سیلندر به دست می آید. این به طور موثر به عنوان پارامتر نظارت و کنترل موتور استفاده می شود.

نوع سنسور فشار سیلندر با عمر طولانی منحصر به فرد: HTT04 برای اندازه گیری روی خروس نشانگر موتورهای دیزلی نصب می شود و سپس از یک سیلندر به سیلندر دیگر منتقل می شود تا اندازه گیری ها را در تمام سیلندرها کامل کند. سنسور HTT04 برای عملکرد طولانی مدت و پیوسته تا 300 بار و 300 درجه سانتیگراد، با دقت 0.5 درصد و مستقل از دمای کار سنسور طراحی شده است.

آنالایزر EPM-XC می تواند پارامترهای احتراق خاص را در حالت روشن یا آفلاین محاسبه کند. در حالت آنلاین، EPM-XC از طریق پورت USB به رایانه شخصی متصل می‌شود و نرم‌افزار تجسم، منحنی فشار آنلاین، Pmax و شماره ضربه سیلندر انتخابی را کنترل می‌کند. در حالت آفلاین، EPM-XC می تواند تا 1500 سیکل احتراق هر سیلندر را اندازه گیری کند. از این اطلاعات، سیستم حداکثر و حداقل قرائت ها را انتخاب می کند و میانگین و میانگین انحراف را برای اندازه گیری ها محاسبه می کند. اندازه‌گیری‌های ذخیره‌شده در واحد EPM-XC را می‌توان از طریق رابط USB در هر رایانه‌ای که نرم‌افزار تصویرسازی تحلیلی نصب شده است دانلود کرد.

 

Leave a Comment