از چه نوع روغنی باید برای بلوئر هوادهی و کمپرسور هوا استفاده کرد؟

روغن مورد استفاده در بلوئر هوا

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت روغن های بلوئر های هوا و تعمیرات بلوئر هوا در صنایع پارس بلوئر لطفا کلیک کنید.

قیمت روغن بلوئر استفاده در تابستان:

1) روغن بلوئرهوا شل لیتری : 145,000 تومان
2) روغن بلوئرهوا پارس لیتری : 85,000 تومان
3) روغن بلوئرهوا بهران لیتری : 75,000 تومان
4) روغن بلوئرهوا ترکیه ای (oil tech)
5)روغن بلوئرهوا ارزن آلمان
6)روغن بلوئرهوا روبوسکی ایتالیا
7)روغن بلوئرهوا لانگ تک تایوان
8) روغن بلوئرهوا گرین تک تایوان
9) روغن بلوئرهوا کوبی چک

لیست قیمت روغن بلوئر استفاده در زمستان:

1) روغن بلوئرهوا شل لیتری : 128,000 تومان
2) روغن بلوئرهوا پارس لیتری : 72,000 تومان
3) روغن بلوئرهوا بهران لیتری : 65,000 تومان
4) روغن بلوئرهوا ترکیه ای (oil tech)
5) روغن بلوئرهوا ارزن آلمان
6) روغن بلوئرهوا روبوسکی ایتالیا
7) روغن بلوئرهوا لانگ تک تایوان
8) روغن بلوئرهوا گرین تک تایوان
9) روغن بلوئرهوا کوبی چک

تعمیرات تخصصی بلوئر های هوا(روتس بلوئر و ساید چنل بلوئر)
تعمیر تخصصی کلیه بلوئر های شرکت های معتبر دنیا در صنایع پارس بلوئر از قبیل:
  • بلوئرهای هوا روبوسکی ایتالیا
  • بلوئرهای هوا لانگ تک تایوان
  • بلوئرهای  هوا گرین تک تایوان
  • بلوئرهای هوا کوبی چک
  • بلوئرهای هوا پدروگیل اسپانیا

روغن بلوئر شل برندی معتبر:

هر چه عمر روغن بیشتر باشد، تجهیزات شما به نگهداری مایع کمتری نیاز دارند، بنابراین می‌توانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند.

مشتریانی که از محصولات استاندارد شل، مانند Shell Omala S2 G استفاده می کنند، فواصل تخلیه روغن را تا 200 درصد برای برخی کاربردها افزایش می دهند. مشتریان روغن‌های مصنوعی مانند Shell Omala S4 GX را برای عمر طولانی‌تر روغن و مزایای دیگر معامله می‌کنند.

روغن مورد استفاده در بلوئر هوا:

روغن‌های خاصی برای کمپرسورهای هوا وجود دارند اما تصمیم گیری بین ترکیبات استاندارد و مصنوعی، وزن‌های مختلف و تولید کنندگان مختلف کمی گیج کننده است.

شما می‌توانید از روغن کمپرسور ترکیبی استاندارد یا مصنوعی استفاده کنید، اگر سازنده تائید کند که امکان استفاده از این اقلام وجود دارد بهتر است این کار را انجام دهید، اما به توصیه‌های سازندگان برای اجتناب از لغو ضمانت نامه‌ها توجه کنید.
مقایسه کمپرسورهای روانکاری شده با مدل‌های بدون روغن

کمپرسورهای روانکاری شده معمولا طول عمر موتور بیشتری در مقایسه با مدل‌های بدون روغن دارند. شما نباید روغن درون کمپرسور هوا را تغییر دهید (در مقایسه با وسیله نقلیه)، اما حداقل بهتر است یک بار در سال روغن آنها را تعویض کنید.

کمپرسور هوای بدون روغن، به هیچ نوع روغنی درون موتور نیاز ندارد؛ زیرا در هنگام خروج از کارخانه، پوشش داده شده و مهر و موم شده و اغلب از پوشش‌های تفلون در آن استفاده شده، که نیازی به اضافه کردن روغن به موتور آن وجود ندارد و همچنین این نوع کمپرسور هوا صدای بیشتری تولید می‌کند.
مقایسه روغن کمپرسورهای هوا با روغن موتور

روغن‌های کمپرسور به طور خاص برای استفاده در کمپرسورها طراحی شده‌اند و اساسا یک نوع روغن بدون نیاز به مواد پاک کننده است.

به طور معمول روغن موتور (برای ماشین یا کامیون شما) نوعی مواد شوینده درون خود دارد که برای احتراق داخلی موتور مورد نیاز است اما برای یک کمپرسور این بهترین گزینه نیست، زیرا اساسا باعث می‌شود که مقدار زیادی کربن در مدت زمان نسبتا کوتاهی درون آن ایجاد شود.

روغن کمپرسور قطعا انتخاب بهتری است، به خصوص اگر شما مایل به استفاده از دستورالعمل‌های گارانتی تولید کنندگان کمپرسور باشید و اگر از آن استفاده کنید و آنها متوجه شوند که از روغن‌های ویژه استفاده نکرده‌اید، این می‌تواند باعث لغو گارانتی و هر گونه مزایای مربوط به آن شود.

شما می‌توانید از روغن موتور بدون مواد شوینده برای کمپرسور استفاده کنید اما فکر می‌کنم که اکثر مردم از روغن‌های موتور بدون مواد شوینده برای اتومبیل خود استفاده نمی‌کنند، بنابراین عامل راحتی تنها انگیزه آنها برای خرید این نوع روغن است زیرا شما به هر حال مجبور به خرید روغن‌های مخصوص هستید، بنابراین چرا از روغن‌های کمپرسور که به طور خاص برای کمپرسور ساخته شده‌اند استفاده نمی‌کنید.
مقایسه روغن‌های کمپرسور استاندارد با روغن‌های مصنوعی

روغن‌های کمپرسور هوای استاندارد و مصنوعی می‌توانند هر دو کارایی لازم را داشته باشند، اما در واقع به هنگام تصمیم گیری در خصوص بهترین روغن مورد استفاده در کمپرسور سوال اساسی این است که تا چه میزان قرار است از کمپرسور خود استفاده کنید.

یک روغن کمپرسور استاندارد کارایی خوبی دارد و بیشتر برای صاحبان خانه و افرادی که استفاده زیادی از کمپرسورهای خود ندارند توصیه می‌شود. روغن استاندارد کمپرسور بسیار ارزان‌تر از یک مخلوط مصنوعی است و بهترین گزینه برای استفاده‌های سبک و معمولی به لحاظ میزان ساعت کارکرد کمپرسور است.

یک روغن کمپرسور مصنوعی برای افراد حرفه‌ای یا افرادی که از کمپرسورهای خود به طور مرتب استفاده می‌کنند، مخصوصا برای افرادی که از کمپرسورهای خود حداقل سه بار در هفته استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود.

به گفته بسیاری از کاربران مختلف که در انجمن‌ها و گروه‌ها نظرات خود را به اشتراک گذاشته‌اند: روغن‌های مصنوعی حفاظت بهتری در برابر گرمای بیش از حد ارائه می‌کنند و دامنه وسیع‌تری به لحاظ دمایی برای محیط‌های سردتر ارائه می‌کنند و باعث می‌شوند کمپرسور بسیار نرمال‌تر و با صدای کمتری کار کند.
از چه ویسکوزیته‌ای باید استفاده کنم؟

اغلب تولید کنندگان کمپرسور توصیه می‌کنند از روغن‌های کمپرسور با ویسکوزیته 20 و یا 30 استفاده کنید. این موارد کارکرد مشابهی با روغن موتور دارند و اگر شما در محیطی زندگی می‌کنید که زمستان‌های بسیار سردی را دارد، ممکن است مجبور شوید از روغن با ویسکوزیته 20 به جای یک روغن با ویسکوزیته 30 استفاده کنید.

یک روغن با ویسکوزیته 30 در ماه‌های تابستان حفاظت بهتری را ارائه می‌دهد، زیرا چسبناک‌تر (ضخیم تر) است و قطعات را خیلی بهتر از روغن‌ها با چسبندگی کمتر به هم متصل می‌کند.

هنگامی که درجه حرارت کاهش می‌یابد، روغن با ویسکوزیته 30 غلیظ خواهد بود و می‌تواند باعث شود کمپرسور با سرعت کافی کار نکند، بنابراین این مسئله دلیلی است که روغن با ویسکوزیته 20 کارایی بهتری داشته باشد و در واقع تحت عنوان کارکرد در شرایط سرد شناخته می‌شود.
سوالات متداول در مورد روغن‌های کمپرسور

چندین سوال وجود دارد که ممکن است در مورد روغن‌های کمپرسور با آنها مواجه شوید و به خاطر فراگیر بودن در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

آیا می‌توان از روغن موتور در کمپرسور استفاده کرد؟ به طور معمول، پاسخ منفی خواهد بود، اما اگر شما مجبور هستید تا از روغن موتور برای کمپرسور خود استفاده کنید، بهتر است از یک روغن بدون مواد شوینده استفاده کنید.
هر از چند گاه باید روغن کمپرسورهای هوا را تعویض کرد؟ روغن کمپرسورهای هوا را باید هر 3 ماه یکبار یا پس از 7000 ساعت استفاده تعویض کنید. حداقل یکبار در سال به طور ایده آل باید این کار را انجام دهید. همیشه بهتر است به کتابچه راهنمای کاربران مراجعه کنید.
آیا مجبور هستید روغن را به کمپرسورهای هوا اضافه کنید؟ – این فقط زمانی درست است که شما از یک کمپرسور هوای روانکاری شده استفاده می‌کنید. کمپرسورهای بدون روغن نیازی به روغن ندارند، زیرا آنها قبل از خروج از کارخانه به طور کامل مهر و موم شده‌اند.

ویسکوزیته

دو مقدار ویسکوزیته اغلب برای انتقال ضخامت یک سیال استفاده می شود: ویسکوزیته مطلق یا پویا ، ویسکوزیته سینماتیکی. ویسکوزیته مطلق مربوط به اندازه گیری نیروی مورد نیاز برای جابجایی یک جسم از طریق سیال است و فقط تابعی از اصطکاک داخلی سیال است. ویسکوزیته سینماتیکی مربوط به مقاومت سیال در برابر جریان خود است.

از آنجا که وزن مستقیماً با چگالی متناسب است ، ویسکوزیته سینماتیک به اصطکاک داخلی و چگالی سیال بستگی دارد. این را می توان با مقایسه هر دو نوع ویسکوزیته آب و جیوه در دمای معین نشان داد. جالب اینجاست که ویسکوزیته مطلق آب تنها 64٪ مقدار جیوه است ، اما گرانروی سینماتیکی آب 870٪ مقدار جیوه است. این بدان معناست که برای جابجایی یک جسم در آب در مقایسه با جیوه ، حدود دو سوم نیرو لازم است ، اما جیوه تحت وزن خود 8.7 برابر سریعتر جریان می یابد.

Leave a Comment