تعمیر ماشین آلات راهسازی

تعمیر ماشین آلات راهسازی

تعمیر ماشین آلات راهسازی

راه سازی یک سرمایه گذاری بسیار فنی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و استقرار انواع تجهیزات تخصصی راه دارد.

اغلب، ساخت جاده مستلزم انفجار صخره ها، حفاری های عمیق و سایر کارهای دشوار است که به طیف وسیعی از وسایل نقلیه ساختمانی نیاز دارد.

چه تجهیزاتی برای راهسازی استفاده می شود؟

در اینجا هفت تجهیزات قدرتمند مورد استفاده در ساخت و ساز جاده آورده شده است:

1.) موتور گریدر
موتور گریدر که معمولاً به عنوان گریدر یا نگهدارنده جاده شناخته می شود، تجهیزاتی است که برای ایجاد سطوح صاف برای آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل‌های رایج از سه محور تشکیل شده‌اند که موتور و کابین در بالای محورهای عقب در انتهای عقب خودرو و محور سوم در جلوی خودرو – با یک تیغه در بین آن‌ها قرار دارد.

بسته به آرایش قاب، گریدرهای موتور به دو دسته تقسیم می شوند: گریدر موتور قاب سخت و گریدر موتور قاب مفصلی.

گریدرهای موتور قاب سخت از یک محور تشکیل شده اند و قادر به چرخش به راست یا چپ در حدود یک نقطه از محور نیستند. از سوی دیگر، گریدرهای موتور قاب مفصلی، با یک لولا در بین محور جلو و عقب تعبیه شده اند که آنها را قادر می سازد در فضاهای کوچک کار کنند.
2.) کارخانه آسفالت
کارخانه آسفالت یک ماشین آلات راهسازی مهم است که برای ساخت بتن آسفالت و سایر اشکال سنگ راه روکش شده مورد استفاده در پروژه های راهسازی استفاده می شود.

این گیاه سنگدانه‌های معدنی، شن و ماسه و پرکننده را با هم ترکیب می‌کند – در نسبت‌های صحیح، مخلوط را گرم می‌کند و سپس آن را با چسب می‌پوشاند.
3.) سنگفرش آسفالت
همچنین به عنوان دستگاه آسفالت، فینیشر یا ماشین آلات سنگفرش شناخته می شود، آسفالت سنگفرش تجهیزات جاده ای است که برای آسفالت گذاری روی سطح جاده، پارکینگ، پل یا سایر تاسیسات از این قبیل و برای انجام تراکم جزئی قبل از تصرف غلتک استفاده می شود. .

آسفالت از یک کامیون کمپرسی به قیف سنگفرش اضافه می شود. سپس نوار نقاله آسفالت را از قیف به مارپیچ منتقل می کند که انبوهی از آسفالت را در مقابل یک اسکری قرار می دهد. سپس روکش آسفالت را در سراسر جاده پخش می کند و تراکم اولیه را فراهم می کند
4.) ماشین غلتکی جاده
غلتک جاده ای که به عنوان غلتک کمپکتور نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین ماشین آلات راه سازی است. به این ترتیب، غلتک جاده یک ویژگی رایج در سایت های ساخت و ساز جاده است.

غلتک اساساً یک وسیله نقلیه مهندسی از نوع متراکم کننده است که عمدتاً برای فشار دادن خاک، شن، بتن یا آسفالت در ساخت بزرگراه ها و فونداسیون ها استفاده می شود.
غلتک‌ها می‌توانند غلتک‌های لاستیکی، غلتک‌های آسفالتی دو درام یا غلتک‌های ترکیبی باشند و نوع غلتک مورد استفاده با مخلوط مورد استفاده در یک پروژه جاده تعیین می‌شود.

انواع مختلفی از غلتک ها در کارهای تراکم مورد استفاده قرار می گیرند که بسته به نوع کار و ماده ای که باید فشرده شود، انتخاب می شود. آنها عبارتند از غلتک چرخدار صاف، غلتک ارتعاشی، غلتک پای گوسفند و غلتک تایر پنوماتیک.
5.) بیل مکانیکی
بیل مکانیکی که به عنوان حفار نیز شناخته می شود، تجهیزات ساختمانی سنگینی هستند که برای حفاری خاک و سنگ و بارگیری آنها بر روی کامیون کمپرسی استفاده می شود.

بیل مکانیکی دارای یک بوم، سطل و کابین بر روی یک سکوی چرخان در بالای یک زیر شاسی با چرخ یا مسیر است. آنها می توانند طیف وسیعی از کارها را با تغییر ضمیمه جلو انجام دهند.
6.) لودر چرخ
لودر چرخدار که به نام‌های لودر جلو، لودر پرش یا لودر سطلی نیز شناخته می‌شود، نوعی تراکتور است که برای جابجایی توده‌ای از مواد از روی زمین و بارگیری آن بر روی کامیون یا داخل گودال استفاده می‌شود.

این شامل یک سطل پهن مربعی است که در قسمت جلو نصب شده است که به انتهای دو بازو متصل شده است که برای جمع آوری مواد از روی زمین بدون پخش کردن آن استفاده می شود.
7.) جرثقیل کامیون
جرثقیل های کامیون ماشین های مهم راه سازی هستند. این جرثقیل ها معمولاً در پشت یک کامیون نصب می شوند تا به نیازهای بلند کردن در محل ساخت راه کمک کنند.

آنها از حامل (به نام پایین) و جزء بالابر (به نام بالا) تشکیل شده اند که از طریق یک صفحه گردان به هم متصل می شوند و به اجزای بالابر اجازه می دهند از یک طرف به طرف دیگر بچرخند.
8.)لیفتراک

لیفتراک که به عنوان کامیون چنگال نیز شناخته می شود، وسیله نقلیه ای صنعتی با یک پلت فرم متصل است که می توان آن را برای برداشتن یک جسم از روی زمین یا زیر زمین پایین آورد و برای حرکت آن جسم را بلند کرد.
لیفتراک در ابتدا برای جابجایی اشیاء در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما طراحی آن در طول سال ها تغییر کرده است تا کاربرد آن به عنوان یک تجهیزات مهم راه سازی افزایش یابد.

انواع تجهیزات سنگین ساختمانی

انواع مختلف تجهیزات سنگین که معمولاً در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

  • کاوشگران
  • بکهو
  • بیل مکانیکی Dragline
  • بولدوزرها
  • درجه داران
  • خراش تراکتور چرخ
  • سنگرها
  • لودرها
  • تاور کرین
  • سنگفرش
  • متراکم کننده ها
  • فلر بانچر
  • کامیون کمپرسی
  • ماشین حفاری شمع
  • ماشین شمع رانی

انواع ماشین آلات تعمیر راه

برای مراقبت مناسب از جاده، نگهداری روتین مهم است. هزینه رفع نواقص جزئی بسیار کمتر از رفع نواقص عمده است. با در دست داشتن فصل بارانی، تعمیر جاده اهمیت بیشتری پیدا می کند. چه جاده های شما آسفالت باشد و چه آسفالت نشده، تعمیر و نگهداری منظم کلید حفظ استحکام و کیفیت است. بر اساس مکان هایی که نیاز به تعمیر دارند، باید به طور سیستماتیک تعمیرات سطحی را با ماشین مناسب انجام دهیم. انتخاب ماشین تعمیر جاده مناسب بسیار مهم است زیرا برخی ممکن است نیاز به آب بندی اولیه داشته باشند در حالی که برخی ممکن است نیاز به وصله اساسی داشته باشند.

در زیر انواع مختلفی از ماشین آلات تعمیر راه وجود دارد که می توانند در پروژه شما کمک کنند.

ماشین آلات وصله چاله برای تعمیر جاده

دستگاه‌های وصله‌کن چاله‌ها با استفاده از مخلوط‌های آسفالت استاندارد – گرم یا سرد – تعمیرات طولانی‌مدت را انجام می‌دهند. آنها توانایی منحصر به فردی را برای تعمیر ترک ها و درزهای طولانی در جاده دارند. جدیدترین مدل های محصول شامل امولسیون و سنگدانه های داخلی است. صفحه نمایش دیجیتال اپراتورها را راهنمایی می کند و امولسیون و مقدار از پیش تنظیم شده روند را سرعت می بخشد. طراحی منحصر به فرد به دستگاه اجازه می دهد تا مواد اولیه مخلوط آسفالت گرم یا سرد و روغن های جاده را در دماهای گرم شده کنترل شده منتقل کند. ماشین آلات به طور کامل برای وصله آسفالت کامل مجهز هستند و می توانند بر روی هر شاسی نصب شوند. کارکرد هر واحد آسان است، نگهداری آن آسان است و طوری طراحی شده است که فقط یک نفر می تواند کارهای وصله کاری را تنها با یک دستگاه انجام دهد. همچنین می توان از این ماشین ها برای ترمیم شانه های جاده و بریدگی های تاسیساتی و همچنین پخش نمک، ماسه و تراشه استفاده کرد.

دستگاه پرکن ترک آسفالت برای تعمیر جاده

دستگاه های پرکن آسفالت عمدتاً برای ترمیم ترک های جاده، روسازی، راهرو، پارکینگ، بزرگراه و سایر سطوح آسفالتی استفاده می شود. در ماشین‌های مدرن، نیازی به تخریب یا برداشتن آسفالت نیست که باعث کاهش حجم مصالح تعمیر آسفالت می‌شود. ماشین‌های مدرن برای ذوب کردن مکعب‌های لاستیکی پرکننده ترک داغ و اعمال آن با سرعت راه‌رفته طراحی و طراحی شده‌اند. دستگاه 10 گالن ذوب و اپلیکاتور کرک پر کردن یک راه ایمن و سریع برای کرک پر است. دیگر نیازی به انتقال پرکننده ترک مذاب از یک کتری ذوب به دیگ ریختن نیست. این دستگاه به طور استاندارد دارای همزن پدال در هنگام پرواز بر روی دسته است که به شما امکان می دهد در حین فشار دادن دستگاه، پرکننده ترک را هم بزنید. همزن پرکننده ترک را در کتری مخلوط می کند تا سریعتر ذوب شود و از انسداد دریچه تخلیه داخل کتری جلوگیری می کند. دستگاه آب‌بندی ترک همراه با اپلیکاتورهای ذوب‌شده با روکش روغنی برای مواد آب‌بندی ترک آسفالت لاستیکی گرم ارائه می‌شود.

ماشین آلات فرز سرد برای تعمیر جاده

ماشین آلات فرز سرد از کاربردهایی شامل حذف کامل آسفالت و بتن تا حذف لایه به لایه و تسطیح سطوح آسفالت و بتنی را شامل می شود. ماشین‌های مدرن مجهز به یک شاسی چرخدار و یک درام فرز در عقب هستند. RAP دانه بندی شده که توسط درام فرز دوار شکسته می شود به یک نوار نقاله تخلیه با قابلیت تنظیم ارتفاع منتقل می شود و بلافاصله روی وسایل نقلیه حمل و نقل در انتظار بارگذاری می شود. لودرهای جمع و جور عقب بسیار قابل مانور هستند و چرخ عقب سمت راست آنها را می توان در هنگام آسیاب کردن تا لبه های موانع به داخل چرخاند. انواع درام های فرز مختلف در دسترس است، که ماشین های فرز کوچک را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از کاربردها را از بازسازی جزئی روسازی و فرز اتصالی گرفته تا بازسازی کف های صنعتی را پوشش دهند.

ماشین آلات آسفالت ترمیم جاده

ماشین‌های سنگفرش آسفالت مخصوصاً برای سنگ‌فرش طیف وسیعی از مواد از دوره پوشیدن گرفته تا سطوح پایه در متنوع‌ترین قراردادهای روسازی مناسب هستند. آخرین مدل‌ها با یک درایو مسافرتی کنترل‌شده و مستقل بر روی هر واحد خزنده عرضه می‌شوند که پیشرانه یکنواخت، سفر مستقیم به جلو، پیچیدن دقیق و شروع نرم را تضمین می‌کند. این سیستم پیش نیازهای بهینه را برای یک تشک صاف و یکنواخت ارائه می دهد. سطح تماس بزرگ مسیرهای خزنده همراه با توزیع بهینه وزن دستگاه، فرآیند روسازی بسیار مؤثر را حتی روی پایه هایی با ظرفیت باربری ضعیف امکان پذیر می کند. سنگفرش های آسفالت مدرن طوری طراحی شده اند که نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند. دسترسی آسان به تمام نقاط نگهداری باعث صرفه جویی در زمان می شود. کل وسایل الکترونیکی در یک کابینت سوئیچ با دسترسی آسان نصب می شوند. مسیرهای خزنده روغن کاری شده مادام‌العمر با سیستم کشش خودکار و یاتاقان‌های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری برای دستکاری و ویبراتور، کار تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهند.

ماشین آلات بازیافت سرد برای تعمیر جاده

ماشین‌های بازیافت سرد در سازه‌های مختلف پایه جاده‌ها از جمله سیمان قیر، خاک قیر، تثبیت سیمان، ماکادام و غیره استفاده می‌شوند. اکثر انواع بازیافت کننده ها با پمپ های خود پرایمینگ پیکربندی شده اند. گزینه های چرخ دنده های مختلف برای سرعت کار، طراحی شده برای شرایط کاری دشوار جاده ها، گزینه های چرخ دنده برای سرعت سفر نیز برای تقاضاهای مختلف سفر بین سایت های شغلی و شرایط کاری مختلف موجود است. درایو روتور آسیاب و اختلاط، درایو عملیاتی و سیستم تزریق همگی از سیستم هیدرولیک کامل استفاده می کنند، این کارکرد بالاتر و مطمئن تر کل دستگاه را تضمین می کند.

دستگاه ماستیک میکسر برای تعمیر جاده

ماشین‌های میکسر ماستیک از سنگدانه‌های سنگی با منبع محلی و آسفالت‌های اصلاح‌شده با پلیمر (درزگیر) برای ساختن یک پچ ماتریکس سنگ اصلاح‌شده با پلیمر استفاده می‌کنند. ماستیک از نظر حفظ روسازی به عنوان ماده چسباننده ساخته شده از آسفالت های اصلاح شده پلیمری (درزگیر) و سنگدانه ها استفاده می شود. در این ماشین‌ها، اندازه مخزن استاندارد 150 گالن وجود دارد که از طریق آن اپراتورها با سریع‌ترین ذوب و ایمن‌ترین سیلر ترک در کلاس خود به کار خود ادامه می‌دهند. برای نصب وصله دستگاه، یک طرح نوآورانه در انتظار ثبت اختراع است که به پیمانکاران و سازمان‌های دولتی انعطاف‌پذیری برای انجام هر دو عملکرد با حداقل تأثیر بر جریان ترافیک ارائه می‌دهد.

مرکز تعمیرات تخصصی پمپ (MTTP)

Leave a Comment