تعمیر بلوئر

تعمیر بلوئر

021-66791775

0910-6618679
چگونگی تعمیر بلوئر و معرفی راهکار برای آن

تعمیر بلوئر

شرکت پارس بلوئربا بهره گیری از کارشناسان فنی و مجرب در زمینه تعمیرات انواع بلوئر ها و با داشتن کارگاهی مجهز برای تعمیرات این دستگاهها توانسته است عملکرد خوبی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه دهد. این گروه متخصص با ارائه گارانتی تعمیرات و خدمات پس از فروش بعد از انجام تعمیر بلوئر توانسته است خود را از سایرین این صنعت متمایز نماید. همانطور که می دانید امروزه با افزایش قیمت بلوئرها، سرویس و تعمیر بلوئرهایی که دچار نقص فنی شده اند به صرفه تر می باشد ( به شرطی که این تعمیرات استاندارد بوده و قطعات تعویضی در آنها با بالاترین کیفیت به کار رود). شرکت پارس بلوئر در زمینه تعمیرات و سرویس دهی توانسته است رضایت مشتریان را کسب کند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیرات بلوئر به لینک معرفی روش های تعمیرات و شناخت مراحل آن مراجعه نمایید.

 

تعمیر بلوئر
چگونگی تعمیر بلوئر
تعمیر بلوئر صنعتی :

تعمیر بلوئر صنعتی در مراحل اولیه می‌تواند از لزوم تعویض زود هنگام بلوئر صنعتی جلوگیری کند .
با توجه به وجود برخی از ایراد ها در بلوئر ها ، در این قسمت به بررسی مشکلات متداول این دستگاه ها در صنعت می‌پردازیم که ممکن است منجر به تعمیر بلوئر شود .
1- جریان هوای کم در بلوئرها:

هدف اصلی یک دمنده تسهیل جریان هوا از طریق مجاری ، اسکلت سازه و یا هر محل خروجی دیگر در یک ساختمان و یا یک کارگاه است . چندین مسئله می‌تواند منجر به ایجاد جریان ناکافی یا ناقص هوا شود . دلیل اصلی این قبیل نقص ها کمربند های فن و یا اتصالات معیوب هستند .
رفع تسمه‌ها و کمربندهای اتصال معیوب می‌تواند جریان طبیعی هوا را بازیابی کند . نقص دریچه کنترل نیز می‌تواند بر جریان هوا تأثیر بگذارد . به‌طور خاص ، شیر اطمینان این تضمین را می‌دهد که هوا برای خنک کردن یا تهویه بهینه به‌ درستی در جریان باشد . از این رو، یک شیر کنترل معیوب، از ظرفیت هواکش برای توزیع هوا از طریق مجاری مشخص‌ شده می‌کاهد . نشت هوا از یک لوله در مجرای انتقال نیز می‌تواند مانع از جریان مناسب هوا شود . گشاد شدن واشر ها نیز می‌تواند در چنین نشت‌ هایی نقش داشته باشد .
2- گرمای شدید بلوئر :

دقیقاً مانند اکثر ماشین‌ آلات صنعتی ، دمای شدید می‌تواند از کارایی و عمر مفید یک دمنده بکاهد . دمنده‌ ای که با لمس آن حس کنید که خیلی داغ است ، با مشکلاتی روبرو می‌شود که می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی در تجهیزات داخلی آن باشد . علل احتمالی چنین گرمای بیش‌ از حدی می‌تواند فیلتر های هوای کثیف ، وجود روغن بیش‌ از حد در جعبه‌ دنده ، ورودی هوای مسدود شده یا پروانه معیوب باشد . فیلترهای هوای کثیف یا مسدود می‌توانند باعث شوند که هواکش برای تسهیل جریان هوای کافی بیش‌ از حد کار کند و این می‌تواند منجر به گرمای بیش‌ از اندازه شود . با برنامه‌ریزی مناسب و تعمیر ، نگهداری و تعویض به‌ موقع فیلتر های هوا، از این مشکل خودداری کنید .
موانعی را که می‌توانند دریچه یا ورودی را مسدود کند ، بررسی کنید . انسداد هایی از این قبیل می‌توانند از جریان طبیعی هوا جلوگیری کنند ؛ بنابراین باعث تجمع گرما در دمنده می‌شوند . روغن بیش‌ از اندازه ، روغن کمتر از حد لازم و روغن قدیمی باعث ایجاد فشار بیشتر مکانیکی نسبت به مقدار لازم می‌شو د. همواره میزان و عمر روغن را چک کنید .

تعمیر بلوئر
تعمیر بلوئر و معرفی راهکار برای آن
3- روغن کاری کافی :

اجزای مختلف یک دمنده نیاز به روانکاری کافی برای محافظت در برابر خوردگی و خرابی‌های مکانیکی مرتبط دارد. علائمی مانند زنگ‌زدگی ، کار کردن پرسروصدای دمنده و وجود روغن روی زمین و زیر دمنده را بررسی کنید .
4- لرزش بیش از حد بلوئر :
لرزش زیاد فن یا کل سیستم دمنده می‌تواند فرسودگی اجزای مهم را تسریع کند . ارتعاشات می‌تواند ناشی از کمربندهای اتصال سست ، سرعت بیش‌ از حد فن ، میله‌ های اتصال نادرست ، پایه نامیزان یا پیچ‌ های معیوب باشد .
کمربند های سست همچنین می‌توانند باعث شوند فن کمتر از سرعت استاندارد کار کند . این امر می‌ تواند هواکش را به سخت‌ تر کار کردن سوق دهد و درنتیجه مشکلات اضافی مانند گرمای بیش‌ از حد ایجاد شود .
اتصال‌ دهنده‌ هایی که از بین می‌روند باعث می‌شوند که پایه از بقیه دمنده جدا شود و در نتیجه حالت لرزش بلندی ایجاد شود . به طور کلی توصیه می شود قبل از آنکه دمنده به مشکلات اساسی برخورد کند نسبت به تعمیر بلوئر اقدام کنید .
چگونگی عیب یابی برای تعمیر بلوئر :

ابتدا نگاهی گذرا به ساختار تشکیل دهنده بلوئر و در ادامه عیوب متداول آن را بررسی کنیم :

پوسته یا محفظه کیسینگ بلوئر :

وظیفه محافظت از اجزای داخلی بلوئر را بر عهده داشته و از آنها در مقابل عوامل مخرب و آسیب زننده محافظت می کند . در ساختار بلوئر هوا پوسته نقش بسزایی در ایجاد یک جریان یکنواخت و عاری از هرگونه پالس بر عهده دارد . پوسته سالم عامل مهمی در ایجاد فشار هوای ایجاد شده در حد و اندازه استاندارد می باشد . در مبحث تعمیر بلوئر وجود خراشیدگی ها و خط و خش های عمیق می تواند اصطلاحا موجب فرار هوا شده و دبی و فشار مد نظر را تجهیز نمی تواند تامین کند .

لوب یا پروانه های دوار بلوئر :

این قطعات در واقع جز اصلی و قلب تپنده سیستم بلوئر هوادهی می باشد. معمولا در روند تعمیر بلوئر وجود ایراد و اشکال موجب نارسایی و درست کار نکردن بلوئر می گردد . از عوامل مخرب بر سلامت لوب های میتوان به وجود ذرات ریز مانند گرد و غبار و یا ذرات ریز فلز که در اثر سایش درون بلوئر به وجود می آید اشاره کرد .

چرخدنده های تایمینگ بلوئر :

در واقع وظیفه همگام سازی و تعیین موقعیت درست لوب ها را بر عهده دارند . زیر بار ماندن بلوئر و همچنین عدم توجه به تعویض روغن به موقع و عدم استفاده از برند های معتبر مایع روانکار می تواند موجبات آسیب به ساختار چرخدنده ها را فراهم سازد .

شفت بلوئر :

در مبحث تعمیر بلوئر هوادهی سلامت قطعه شفت بسیار مهم و حیاتی است . در واقع قطعه شفت وظیفه انتقال انرژی دورانی مکانیکی را از طریق پولی ورودی را به پروانه ها را بر عهده دارد . تراز بودن شفت و عدم خودگی و بازدید های دوره ای می تواند ضامن سلامتی این قطعه مهم در ساختار بلوئر باشد.در صورت وجود لقی غیر مجاز ، موجبات خرابی و تاب برداشتن شفت مهیا شده که این موضوع موجب آسیب به کلیت ساختار بلوئر می گردد .