تعمیر کولر و اسپیلت

تعمیر کولر و اسپیلت

تعمیر کولر و اسپیلت

کولر گازی اسپلیت یونیت یک سیستم تهویه مطبوع است که از دو واحد مجزا تشکیل شده است. واحد متراکم آب یا هوا خنک و واحد انتقال هوا. واحد هواساز در خود اتاق تهویه مطبوع نصب می شود، در حالی که واحد کندانس در موتورخانه یا سایر فضاهای مکانیکی نصب می شود. واحد کندانسور را می توان در بیرون نیز نصب کرد. این دو واحد توسط خطوط مبرد عایق بندی شده به هم متصل می شوند. کمپرسور و کندانسور در واحد کندانسور قرار می گیرند. کویل اواپراتور در واحد تبخیر قرار می گیرد. از آنجایی که واحد متراکم در داخل منطقه مطبوع قرار نمی گیرد، سیستم تهویه مطبوع یونیت اسپلیت بسیار بی صداتر است. تهویه مطبوع اسپلیت ما می تواند به موارد زیر مجهز شود:

  • یک عملکرد گرمایشی
  • یک تابع فیلترینگ
  • عملکرد رطوبت گیر
  • کولر گازی اسپلیت یونیت سفارشی

کولر گازی اسپلیت چیست؟

تهویه مطبوع اسپلیت از دو بخش اصلی تشکیل شده است – یک کمپرسور واقع در خارج و یک واحد خروجی هوا. برخلاف سیستمی که نیاز به یک سری کانال های شبکه ای در سراسر سقف دارد، تهویه مطبوع اسپلیت برای اتصال فضای بیرون به واحد هوای داخلی به مجموعه ای از لوله ها متکی است، به همین دلیل است که به آنها به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مینی اسپلیت بدون کانال یاد می شود. مبرد از طریق لوله‌های مسی پخش می‌شود که در سیستم می‌چرخند تا هوای گرم یا سرد تولید کند.

از نظر انرژی، یک سیستم تقسیم با بالاترین رتبه ENERGY STAR نه تنها به سیستم شما امکان می دهد انرژی کارآمدتری داشته باشد، بلکه به تمیز نگه داشتن محیط و کاهش قبض ماهانه برق با مصرف انرژی کمتر کمک می کند.

اگر زمان نصب یک واحد ac جدید یا زمان جایگزینی یک سیستم قدیمی با یک سیستم کارآمدتر انرژی فرا رسیده است، در اینجا یک گزینه کارآمد انرژی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع که در خانه‌های بدون کانال به عنوان افزودنی به سیستم گرمایشی و سرمایشی فعلی شما به خوبی کار می‌کند، سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است و دلیل آن در اینجا آمده است.
مزایای یک واحد تهویه مطبوع اسپلیت
اگر خانه شما کانال کشی ندارد، کولر گازی اسپلیت گزینه خوبی است زیرا هزینه اضافی نصب کانال کشی در هر اتاق را متحمل نمی شوید.

سیستم واحد در یک منطقه کوچک به خوبی کار می کند و گرمایش یا سرمایش کافی را فراهم می کند. استفاده از آن در کنار سایر منابع می تواند خانه شما را راحت تر کند.

یک مزیت بزرگ برای سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، گزینه گسترش سیستم با خروجی های هوای اضافی برای اتاق های دیگر است. هر کدام دارای ترموستات خاص خود هستند که به کنترل فردی اجازه می دهد تا در صورت نیاز روشن یا خاموش شود، همچنین به عنوان نصب تهویه مطبوع چند تقسیم شناخته می شود.

با خروجی های هوای اضافی، تنها نصب اضافی لازم، لوله مسی است که کمپرسور بیرونی را به هر خروجی هوا متصل می کند.
انتخاب کولر گازی اسپلیت
سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت برای خرید از یک شرکت خصوصی تهویه مطبوع، خرده‌فروشی که فقط در سیستم‌های تهویه مطبوع تخصص دارد، خرده‌فروشی مانند فروشگاه بزرگ یا شرکت بهبود خانه، یا می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید، موجود است. صرف نظر از جایی که آن را خریداری می کنید، حتماً قبل از امضای روی خط نقطه، اطلاعات اندازه لازم را داشته باشید.

یک مرحله مهم در تصمیم خرید، انتخاب واحد تهویه مطبوع اسپلیت اندازه مناسب است. این زمانی است که به خدمات تخصصی یک متخصص نیاز دارید.

یک جایگزین برای تعیین اندازه توسط پیمانکار خصوصی تایید شده این است که هر اتاق را خودتان اندازه بگیرید. اطلاعات را به خرده‌فروشی که در آن واحد را می‌خرید ببرید و از کارکنان واجد شرایط آن‌ها در مورد نصب یک سیستم AC جدید راهنمایی کنید.

هر گزینه ای را که انتخاب کنید، انتخاب واحد اندازه مناسب از هدر دادن پول برای سیستمی که به طور موثر کار نمی کند، خانه شما را راحت نگه می دارد یا قبض های آب و برق شما را بی دلیل افزایش نمی دهد، جلوگیری می کند.

هنگامی که پیمانکار یا متخصص خرده‌فروشی اندازه واحد مورد نیاز برای گرم کردن و خنک کردن خانه شما را تعیین کرد، چند دقیقه در مورد بهره‌وری انرژی تمام واحدهایی که در نظر دارید تحقیق کنید. از وب سایت رتبه بندی انرژی دولتی استفاده کنید یا برچسب ENERGY STAR متصل به هر واحد را بررسی کنید. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری نهایی کمک می کند.
نصب کولر گازی اسپلیت
یکی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید نصب صحیح سیستم تهویه مطبوع اسپلیت بدون کانال جدید است. اگر به درستی نصب نشود، سه چیز ممکن است رخ دهد.

اولاً، سیستم با ظرفیت واقعی خود گرمایش یا سرمایش نمی کند.
دوم، به دلیل اینکه کارآمد نیست، افزایش قبض برق خود را تجربه خواهید کرد.
ثالثاً، مانند بسیاری از لوازم خانگی، اگر همانطور که برای کار طراحی شده است کار نکند، استرس اضافی عمر سیستم اسپلیت هوا را کاهش می دهد.

حفاظت از سرمایه گذاری شما

نکته اصلی این است که فقط با استفاده از خدمات یک پیمانکار دارای مجوز یا یک نماینده معتبر از یک تجارت یا خرده فروش برای نصب، از سرمایه خود محافظت کنید. اگر تصمیم بگیرید خودتان این کار را انجام دهید، یا یک فرد بدون مجوز را برای انجام کار استخدام کنید، در بیشتر موارد، اگر نه در همه موارد، ضمانت سیستم تهویه مطبوع را باطل خواهید کرد. اگر سیستم از کار بیفتد یا خراب شود، گارانتی باطل هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. این کار را از همان ابتدا انجام دهید و یک فرد دارای مجوز با تجربه را برای نصب سیستم استخدام کنید.

ملاحظات دیگر

به خاطر داشته باشید که شخصی که نصب را انجام می دهد با یک مبرد کار می کند. آنها ممکن است نیاز به داشتن مجوز مبرد داشته باشند که ثابت کند آنها واجد شرایط کار، نصب، حذف یا دفع مواد هستند.

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت ممکن است قیمتی نزدیک به سیستم تهویه مطبوع سنتی داشته باشد، اما ثابت شده است که یک گزینه مقرون به صرفه جایگزین برای خانه هایی است که کانال کشی ندارند. در کنار سایر اشکال گرمایش یا سرمایش، مانند تهویه مطبوع قابل حمل یا پنجره ای، بخاری فضا یا بخاری نفتی، می تواند آسایش خانه شما را افزایش دهد و در عین حال صورت حساب ماهانه آب و برق شما را معقول نگه دارد.
حداقل سالی یکبار کولر گازی سیستم اسپلیت دیواری خود را سرویس کنید. این به این دلیل است که سیستم شما به طور مداوم در حال گردش هوا است و فیلترها و سیم پیچ ها گرد و غبار و کثیفی جمع می شوند. درست مانند خودروی شما، کولر گازی سیستم اسپلیت دیواری شما نیز برای افزایش کارایی و طول عمر باید به طور منظم سرویس شود.
اگر یک سیستم تهویه مطبوع دیواری دارید، مهم است که مطمئن شوید که تمیز و سالم است. به این ترتیب در تابستان خنک و در زمستان گرم می‌مانید، بدون اینکه بوی خنده‌داری در خانه‌تان پخش شود.

یک سرویس کامل سالانه تضمین می کند که کولر گازی سیستم اسپلیت دیواری شما با عملکرد بهینه خود کار می کند. چک لیست های جامع ما به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که هر بار خدمات کاملی دارید.

تعمیر و نگهداری کولر گازی شامل چه مواردی می شود؟

با تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع، ما موارد زیر را انجام خواهیم داد:

ما فیلترها را به طور کامل تمیز می کنیم
ما زهکش را برای از بین بردن حشرات و مواد خارجی شستشو می دهیم
ما نشت مبرد را بررسی خواهیم کرد
فن کویل داخلی را تمیز می کنیم
سیم پیچ کمپرسور فضای باز را تمیز می کنیم
ما تمام اتصالات الکتریکی را بررسی خواهیم کرد
ما یک تست عملکرد کامل را تکمیل خواهیم کرد

سیستم خنک کننده شما مبرد است. اگر مبرد شما به خوبی کار نمی کند، ممکن است با مشکل مواجه شوید. نشت مبرد غیر معمول نیست. آنها می توانند در هر نقطه ای رخ دهند – به دلیل نصب ضعیف، تعمیر و نگهداری کم، یا مشکل در شارژ. نشت مبرد نه تنها باعث خرابی سیستم می شود، بلکه شما در معرض خطراتی برای خانواده و حیوانات خانگی خود هستید.

نقص ترموستات

یک ترموستات از فناوری نوآورانه ای برای تنظیم دمای اتاق های مختلف استفاده می کند. از آنجایی که یک ترموستات دمای پیش‌فرض اتاق را با دمای مورد نیاز مقایسه می‌کند، به عنوان یک پیوند ارتباطی عمل می‌کند. خوانش معیوب ترموستات یک علامت هشدار است که به شما در مورد خطرات احتمالی هشدار می دهد. خدمات حرفه ای تعمیر تهویه مطبوع به شما کمک می کند تا ناهنجاری ها را در مراحل اولیه تشخیص دهید تا از خراب شدن سیستم خود جلوگیری کنید.

زهکشی مسدود شده

با افزایش تقاضا برای خنک کننده با مصرف انرژی، نیاز به یک سیستم میعانات گازی با کیفیت بالا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. یک سیستم میعانات گازی از یک اصل ساده پیروی می کند: به هوای گرم اجازه می دهد تا روی سیم پیچ اواپراتور پا بگذارد و وقتی هوا خنک می شود، مایع را در یک واحد ذخیره سازی جمع می کند. هر گونه مشکل زهکشی باعث از کار افتادن سیستم شما می شود. مشکلات زهکشی اغلب با مشکلات شدید سلامتی مرتبط است، بنابراین تشخیص زودهنگام به شما کمک می کند تا مشکل را به طور موثر حل کنید.

مشکلات کانال کشی

مشکلات جریان هوای AC در درجه اول به دلیل نقص کانال ایجاد می شود. کانال های AC با دریچه ساخته شده اند و هنگامی که این دریچه ها مسدود می شوند، با جریان هوای ناکافی مواجه خواهید شد. برای تعیین عیوب کانال، باید پلنوم HVAC خود را که چندین کانال را در خود جای می دهد، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه دمپرهای شما باز هستند – دمپر بسته نشان دهنده جریان هوا به خطر افتاده است.

جریان هوا به خطر افتاده

مشکلات جریان هوا همیشه به دلیل بسته بودن دمپرها نیست. کانال های هوای نشتی می توانند به همان اندازه آسیب رسان باشند. می توانید کانال را بررسی کنید تا ببینید آیا نشتی وجود دارد یا خیر – یک چراغ قوه کوچک این کار را انجام می دهد. برای بازرسی کامل باید به دنبال تعمیرکار متخصص تهویه مطبوع باشید و تمام نشتی ها را به طور دائم مهر و موم کنید.

فیلترهای کثیف

اگر می خواهید سیستم شما راه حل های خنک کننده بهینه ارائه دهد، باید روی تعمیر و نگهداری دوره ای سرمایه گذاری کنید. فیلترها هر از چند گاهی تجمعات را جمع می کنند و فیلترهای گیر کرده جریان هوا را ضعیف می کنند. هر ماه فیلترهای AC خود را تعویض کنید تا سیستم خود را تمیز و سالم نگه دارید.

برای اطلاع از تعمیرات پمپ وکیوم کلیک کنید.

Leave a Comment